על ידי , חיפוש עבודה

אוקטובר 28

טעויות בחיפוש עבודה

טיפים לחיפוש עבודה-טעויות

by אבנר קול, חיפוש עבודה

אוקטובר 28

קיימות המלצות רבות ברשת עבור מחפשי עבודה ומה עליהם לעשות כדי לקבל את התפקיד שהם חושקים בו. אולם, מועמדים רבים אינם יודעים מה לא לעשות. הם מבצעים טעויות בסיסיות ונכשלים בהשגת מטרתם.

הנה אם כך חמש טעויות נפוצות שמועמדים מבצעים בחיפוש עבודה- שימו לב!

אל תשלחו קורות חיים "מקוריים" מדי

האנשים שקוראים את קורות החיים שלכם צריכים לקבל אותה באופן המוכר להם. העיניים שלהם סורקות את הנתונים שהם זקוקים להם בתבניות החוזרות על עצמן. לכן אם תנסו להתחכם או להיות מקוריים מדי (בהנחה שאינכם מנסים להתקבל למשרד פרסום או לסטודיו לאנימציה), הם פשוט יחמיצו נתונים חשובים הקיימים אצלכם.

לכן, השלב הראשון בחיפוש עבודה הוא בניית קורות חיים בצורה תקינה ומסודרת. יש להתחיל את קורות החיים בפרטים אישיים ופרטי יצירת קשר. לאחר מכן יש להוסיף השכלה ופרוט מוסדות הלימוד, ניסיון תעסוקתי (לדוגמא בתחומי עיצוב גרפי שצברתם) ופרוט מקומות העבודה הכולל את התפקידים השונים בסדר יורד (מקום העבודה האחרון יופיע ראשון), שירות צבאי או לאומי והסעיף האחרון בקורות החיים עוסק בכישורים נוספים.

אל תבזבזו משאבים במקומות לא רלוונטיים

טעות נפוצה היא "שלח קורות חייך על פני המים", כי מי יודע מהיכן יגיע התפקיד הגדול הבא. גישה זו מביאה פעמים רבות לתחושה פסיכולוגית שלילית של "שלחתי עשרות או מאות קורות חיים ולא חזרו אלי". מיקוד השליחה מונע מכם להשחית זמן ומרץ על ראיונות לתפקידים שאינם מתאימים לכם. לכן כדאי לדעת היכן  "לבזבז" את הזמן בחיפוש עבודה. יש לחפש במקום שיניב תוצאות ובאמת יעזור לכם במציאת עבודה. על כן יש להכיר את האינטרנט, לחקור ולמצוא אתרי דרושים רלוונטיים, חברות השמה הממוקדות בסוג התפקיד שאתם מחפשים ולמקד את הפעילות שלכם במקומות אמינים שיגדילו את הסיכוי שלכם למצוא עבודה.

אל תשקרו ואל תשלחו קורות חיים למשרות הדורשות כישורים שאין לכם

לכאורה זה נשמע טריוויאלי, אך זו אחת הטעויות הנפוצות ביותר שמבצעים מועמדים. שליחת קורות חיים למשרה הכוללת בדרישות התפקיד "ניסיון 5 של  שנים כפקידה" כשאין לכם ניסיון שכזה, הרי זהו בזבוז זמן יקר שלא יניב תוצאות. גרוע מכך. אם יתברר בראיון כי לא כתבתם אמת בקורות החיים עלול הדבר ל"שרוף" אתכם גם אם מלכתחילה היה סיכוי שתמשיכו לשלב המיון הבא.

אנשי המיון הם לרוב מנוסים מאוד ויעלו בקלות על רוב השקרים וההגזמות, על כן יש להקפיד לשלוח את קורות החיים שלכם אך ורק למשרות שבאמת מתאימות לכם, לכישורים שלכם ולאזורכם הגיאוגרפי.

אל תתרשלו והזהרו משאננות

במידה שעברתם את כל השלבים וזומנתם לראיון עבודה או ליום מיון – זה אינו סוף הדרך, לכן אל תתפסו לשאננות. עליכם להגיע למקום העבודה כמה דקות לפני תחילת הריאיון ולא בדקה התשעים. יש להגיע מוכנים מבחינת הידע הנדרש לתפקיד. כדאי לדעת במה עוסקת החברה,ומהן דרישות התפקיד, להגיע בלבוש הולם וסולידי. ו… לא לשכוח לחייך לפקידת הקבלה גם בכניסה וגם ביציאה.

אל תתייאשו!

הייאוש הוא אויבו הגדול ביותר של מחפש העבודה וההתמדה היא המפתח למציאת עבודה. יש להישאר מעודכנים במתרחש במודעות שמפורסמות גם באינטרנט וגם בעיתונאות הכתובה כולל במקומונים. לא אחת רק כפסע מפריד בינכם לבין התפקיד בו אתם מעוניינים – המשיכו להתמיד וליזום, וזכרו: כל "כישלון" הוא רק צעד נוסף בדרך להשגת המטרה.

 בברכת חיפוש עבודה קצר ומוצלח!

תגיות: , ,

    סגור לתגובות.