על ידי , כללי

אוקטובר 23

מציאת משרה מתאימה

career choices

by oshra, כללי

אוקטובר 23

קורות החיים מתאימים בול,  על הנייר זו משרת החלומות – ובכל זאת אכזבה מצפה לשני הצדדים מעבר לפינה. האם ניתן למנוע זאת? 

צחי ונדב גדלו יחד באותה שכונה, התגייסו יחד, למדו יחד משפטים וסיימו שניהם בהצטיינות יתרה. שניהם התקבלו לעבודה כעורכי דין במשרד גדול בתחום האזרחי מסחרי בלב תל אביב. כאן התפצלה דרכם: בעוד צחי מרגיש שהוא מדי יום מגשים את עצמו, נהנה מהעבודה ומסביבת העבודה, נדב בקושי מצליח להרים את עצמו מהמיטה בבוקר ולהגיע לעבודה. לאחר פחות משנה הוא מחליט לעזוב את המשרד ולחפש עבודה במשרד אחר.  מי יודע? אולי לחפש מקצוע אחר.

האם הבעלים של משרד עורכי הדין יכול היה לצפות מראש את הדברים? הרי קורות החיים של צחי ונדב כמעט זהים? התשובה היא: כן. כי קורות חיים אינם חזות הכל.

צחי ונדב הם שני אנשים שונים. יש להם תחביבים אחרים, אישיות אחרת, אופני התנהגות שונים ובעיקר: מטרות שונות מבחינה מקצועית. צחי הוא איש צוות מצוין: הוא לא מרגיש צורך להוביל אלא נהנה להיות חלק מצוות חשיבה רחב העובד למען מטרה משותפת. נדב, לעומת זאת, אוהב לעבוד לבד ולקבל החלטות בעצמו. השאלה היא: מה מחפש אותו משרד עורכי דין? האם הוא מחפש עובד עצמאי שישתלט על העבודה מייד ויוריד עומס, או דווקא עובד שיצמח לאיטו מתוך עבודת צוות? כנראה שמשרד עורכי הדין שלנו מחפש עורכי דין מהסוג השני, אלא שהוא לא מספיק מודע לכך ולכן לא חיפש את העובד המתאים אלא את "המצטיין". נדב אינו עורך דין פחות איכותי מצחי – אך שאיפותיו ממקום העבודה אינן תואמות את שאיפת מקום העבודה עצמו. זה בא לידי ביטוי תוך פחות משנה וכל הצדדים סובלים מכך.

עובד הממלא תפקיד המתאים לאישיותו וליכולותיו וחש שהוא "במקום הנכון", כלומר, מתאים לתרבות המאפיינת את הארגון שאליו הוא שייך ולמטרות הארגון, יהיה עובד מרוצה ועל כן גם יעיל, איכותי וכזה אשר יתמיד וישאף להמשיך ולעבוד בארגון לאורך זמן.

לכן, אם אתם מחפשים עבודה אתם צריכים לשאול כמה וכמה שאלות את עצמכם:

  1. מה השאיפות והמטרות שלי מהקריירה שלי? איזו קריירה מתאימה למבנה האישיות שלי וחשוב מכך: איזה סוג של תפקיד מתאים לי – תפקיד שירותי? תפקיד ניהולי? תפקיד של איש צוות?
  2. מה התרבות הארגונית והחזון של הארגון אליו אני מנסה להתקבל, איזה ערכים הוא חורט על דגלו, וכמובן: מה שאיפותיו מן המשרה שלי?

החזון של הארגון, מטרותיו ושאיפותיו מן המשרה המוצעת צריכים להתאים לאלה של העובד. זו הסיבה שמקומות עבודה שיש להם חזון ברור ומגובש מצליחים לשמר עובדים לאורך זמן רב יותר: דבר זה מאפשר קליטת עובדים מתאימים ויצירת אווירה וסביבת עבודה המאפשרת לעובדים להסתנכרן עם המטרות, להזדהות איתן ולכן לספק את תוצרי העבודה הטובים ביותר לארגון.

ומה עם נדב שלנו? אנחנו מקווים שהוא לא יתייאש מהמקצוע ושבפעם הבאה שהוא יישב עם צחי לאיזה כוס קפה במזנון בית המשפט המחוזי בתל אביב, הוא יספר לו על המשרה שמצא – כזו שמתאימה לו כאדם ולא כזו שמתאימה "על הנייר" לקורות החיים שלו.

תגיות: , , ,

    סגור לתגובות.